CSR Romania

03 octombrie 2023

Ultima ora:
Esti in sectiunea: Studii de caz Siguranta rutiera Ţine-ţi viaţa în propriile mâini!

Ţine-ţi viaţa în propriile mâini!

Email Imprimare PDF
germanosCampanie: Ţine-ţi viaţa în propriile mâini!
Companie: Germanos Romania
Agentia: V+ O
Distincţie: Golden Award for Excellence/ Romanian PR Award 2009/ Categoria: Responsabilitate Socială şi Dialog cu Grupurile Cointeresate

Despre Germanos?

  • Safe Drive – campanie CSR lansată de Germanos sub sloganul “Ţine-ţi viaţa în propriile mâini!”
  • Campania a vizat informarea şi educarea şoferilor şi a viitorilor conducători auto asupra utilizării kiturilor hands free, când vorbesc la telefon în timp ce conduc un autovehicul, singura opţiune legală şi sigură
  • Prea mulţi şoferi refuză să utilizeze  dispozitivele hands free, deşi majoritatea telefoanelor mobile recent lansate sunt livrate cu un asemenea kit inclus în pachet. 
  • Neatenţia şoferilor reprezintă între 20% şi 50% dintre cauzele accidentelor auto, potrivit mai multor studii efectuate în Statele Unite şi Canada
  • Distragerea atenţiei, considerată a fi o subcategorie a neatenţiei, este responsabilă pentru 8% până la 13% dintre accidente
  • Utilizarea telefonului mobil reprezintă până la 5% din cauzele accidentelor auto
  • 49,093 de conducători auto au fost amendaţi în 2008, în toată ţara, pentru utilizarea telefonului mobil la volan fără  sistem “mâini libere”
  • 41,118 de conducători auto şi 7,975 de conducătoare auto au fost prinşi folosind ilegal telefonul mobil în timp ce şofau
  • 36,862 de sancţiuni contravenţionale au fost aplicate pentru aceeaşi abatere, în intervalul ianuarie  august 2009, la nivel naţional

Canale de comunicare:  
  • Distribuirea de pliante pe stradă
  • Comunicat de presă
  • Redactarea unui Safe Drive Factsheet
  • Direct Mailing – adresat companiilor cu flote auto de mari dimensiuni
  • Prezentarea campaniei în şcolile de şoferi
  • Chestionare
  • Bilete la tombolă
  • Premii  
Parteneriate cu:
  • Nokia
  • Poliţia Română, Departamentul Poliţiei Rutiere
  • Asociaţia Naţională a Instructorilor Auto din România
  • Radio România Actualităţi
Campania de distribuire de pliante – iunie şi iulie 2008 şi 2009, în principalele intersecţii din marile oraşe ale ţării
Pliante distribuite şoferilor din:
  • 6 oraşe în 2008 – Bucureşti, Cluj, Constanţa, Craiova, Iaşi şi Timişoara
  • 12 oraşe în 2009 – Bucureşti, Cluj, Constanţa, Iaşi, Craiova, Timişoara, Braşov, Galaţi, Oradea, Piteşti, Sibiu şi Buzău.

Campania educaţională

  • Peste 500 de viitori conducători auto din 20 de şcoli de şoferi au fost informaţi despre această campanie în timpul cursurilor de legislaţie, în 2008
  • Peste 1.000 de viitori conducători auto din 30 de şcoli de şoferi au participat la prezentările campaniei Safe Drive, în timpul cursurilor de legislaţie, în 2009

 

Direct Mailing – 1.200 de directori de companii cu flote auto au fost informaţi printr-o campanie de marketing direct asupra importanţei introducerii obligativităţii angajaţilor de a folosi un sistem “mâini libere” la volan, în cadrul politicii de personal.

Campania Media – 74 de ştiri şi concursuri despre campania Safe Drive au for transmise în fiecare după-amiază, în decurs de mai bine de o lună, de către Radio Romania Actualităţi – iunie, iulie:

  • Concursuri live cu premii constând în sisteme “mâini libere”, oferite de Germanos and Nokia, în fiecare după-amiază.
  • Menţionări repetate ale campaniei Germanos în cursul rubricii “Info Trafic”, din fiecare dimineaţă, de la Radio România Actualităţi.

Rezultatele campaniei din 2008:
Campania de distribuire a pliantelor – iunie şi iulie 2008, în principalele intersecţii din ţară

  • 74.960 pliante distribuite
  • 87.790 persoane informate direct
  • Pliante distribuite şoferilor din Bucureşti, Cluj, Constanţa, Craiova, Iaşi şi Timişoara

Campania educaţională

  • 570 de elevi din 20 de şcoli de şoferi au fost informaţi asupra campaniei în cursul orelor de legislaţie rutieră

Direct Mailing

  • 1.800 de cataloage distribuite

Media

  • 21 de articole in presa naţională şi locală

Sprijinul Poliţiei Române – Conducerea Poliţiei a salutat campania Safe Drive

Recunoaşterea campaniei:

  • În urma ediţiei din 2008 a campaniei Safe Drive, Germanos a devenit semnatarul Chartei Europene pentru Siguranţa Rutieră
  • Programul European Acţiunea pentru Siguranţa Rutieră este o iniţiativă a Directoratului Comisiei Europene pentru Energie şi Transport, cu scopul de a salva 25.000 de vieţi expuse la astfel de situatii pe şoselele europene.

Rezultatele campaniei din 2009:
Peste un milion de persoane au fost informate despre campania Safe Drive
Campania de distribuire de pliante

  • A fost derulată în 12 oraşe, în 2009: Bucureşti, Cluj, Constanţa, Iaşi, Craiova, Timişoara, Braşov, Galaţi, Oradea, Piteşti, Sibiu şi Buzău.
  • 300.000 de pliante distribuite

Campania educaţională

  • 1.000 de viitori conducători auto din 30 de şcoli de şoferi au participat la prezentările Save Drive în cadrul orelor de legislaţie rutieră, în oraşele menţionate.

Cateva dintre comentariile şoferilor, din timpul campaniei stradale Safe Drive 2009:

  • Mulţi consumatori consideră că ar trebui să cumpere un dispozitiv Bluetooth (BTH), pentru că acesta este pentru propria lor siguranţă şi pentru a evita să fie amendaţi de către Poliţie.
  • Se pare că este un bun motiv să mai reduci din aceste riscuri, mai ales că Germanos are discounturi bune
  • Multe persoane au întrebat unde este cel mai apropiat magazin Germanos sau dacă sunt magazine Germanos în zona în care se distribuiau pliantele
  • Oferta li se pare tentantă şi cel mai probabil vor cumpăra un BTH în curând
  • Discountul este destul de scăzut în comparaţie cu celelalte reduceri practicate pe piaţă, în contextul crizei actuale
  • Unii nu ştiau dacă au BTH la propriile telefoane mobile sau nu ştiau cum să le activeze şi folosească
  • Unii au refuzat să primească pliantul pentru că ştiau deja de campania Germanos
  • Multe persoane au declarat că ar schimba actualul BTH cu unul mai nou sau cu unul care să funcţioneze mai bine
  • Primul magazin care le-a venit în minte, atunci când au fost întrebaţi de unde să cumpere un BTH, a fost Germanos, pentru ca este un brand de încredere.

Marketing direct

  • 1.200 de directori de companii cu flote auto mari au fost informaţi cu privire la importanţa utilizării dispozitivelor “mâini libere” la volan, de către angajaţi
  • 650.000 de cataloage au fost distribuite prin reţeaua de magazine Germanos – reclame postate în cataloagele Germanos

Campania media

  • 74 de ştiri şi concursuri au fost transmise în fiecare după amiază, timp de o lună, în lunile iunie si iulie, de Radio Romania Actualităţi
  • Concursuri live cu premii constând în sisteme “mâini libere”, oferite de Germanos şi Nokia, în fiecare după-amiază
  • Menţionări repetate ale campaniei Germanos în cursul rubricii “Info Trafic”, din fiecare dimineaţă, de la Radio România Actualităţi
Banner