CSR Romania

08 februarie 2023

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News Evenimente CSR PARK(ing) Day, ziua în care parcarea s-a transformat în parc

PARK(ing) Day, ziua în care parcarea s-a transformat în parc

Email Imprimare PDF

Vineri, 16 septembrie 2011, RFI România a transformat două parcări bucureştene în parcuri în cadrul PARK(ing) Day. 1 500 de metri pătraţi au fost tapetaţi cu gazon în parcările de lângă magazinul Unirea (aripa Călăraşi) şi Carrefour Băneasa. Noul spaţiu verde a gazduit pentru o zi zone de relaxare, de sport şi de informare asupra necesităţii reorganizării spaţiului public.

Trecătorii au fost atraşi de biblioteci în aer liber, plimbări cu bicicleta, spectacole ale Teatrului Masca, partide de baschet şi ping-pong, demonstraţii de dans irlandez, înălţări de zmee, zone de lounge generoase şi poveşti cu vecinii despre Bucureşti.  Au venit toţi cei care au fost curioşi să vadă beneficiile unui oraş cu mai puţine maşini, mai puţine parcări şi mai mult spaţiu verde.

Mesajul transmis de PARK(ing) Day a fost simplu şi direct: oraşul nu devine un spaţiu mai frumos dacă ne plângem, ci dacă ne mobilizăm să-l schimbăm. Sute de bucureşteni au răspuns invitaţiei, au luat timid loc pe iarbă, iar apoi au dansat în hora irlandeză de la finalul evenimentului. Detalii despre activităţile din 16 septembrie sunt disponibile pe parkingday.rfi.ro.

PARK(ing) Day este un eveniment ecologic desfăşurat la nivel mondial, organizat în Bucureşti de RFI România cu sprijinul ApaNova, Carrefour, Romprest, Green Factory, Băneasa Shopping City, Intersport, Harmony Design, Coca Cola şi Primăria Municipiului Bucureşti. Parteneri media: Zile şi Nopţi, Hotnews, România Liberă, Think outside the box, Decât o Revistă şi Metropotam.

PARK(ing) Day 2011 a mobilizat oameni în 800 de parcări din 30 de oraşe de pe glob.  
Proiectul PARK(ing) day a fost  iniţiat în 2005 de Rebar, un studio de design din San Francisco şi are menirea de a pune în dezbatere felul în care este folosit spaţiul public în marile orase, militând pentru schimbări ale infrastructurii urbane.

RFI România, post de radio bilingv în română şi franceză, filială a Radio France Internationale, emite pe frecvenţe proprii în Bucureşti, Iaşi, Cluj, Craiova, precum şi în capitala Republicii Moldova, Chişinău. Programele sale sunt preluate de 50 de posturi locale de radio din România.
La 20 de ani de la debutul său în România, RFI se angajează să continue promovarea unui jurnalism serios, independent şi profesionist.

Banner