CSR Romania

09 martie 2024

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News Comunicate de presa RBS România lansează programul de educaţie financiară MoneySense

RBS România lansează programul de educaţie financiară MoneySense

Email Imprimare PDF
logo_moneysenseMoneySense este programul de educaţie financiară al grupului RBS, care se desfăşoară de peste 15 ani, fiind unul dintre cele mai importante programe de acest tip din Marea Britanie şi Irlanda. Obiectivul programului este să ofere acces la informare şi educaţie financiară pentru un număr tot mai mare de persoane, atât tineri, cât şi clienţi actuali şi potenţiali.

Oferirea de asistenţă şi informaţii financiare în mod imparţial şi gratuit în locaţii RBS România

MoneySense oferă oricărei persoane interesate asistenţă şi informaţii financiare despre finanţele personale şi despre servicii financiare. Cu ajutorul acestui program, oricine îşi poate administra mai bine banii şi bugetul personal, astfel încât să aibă un plus de echilibru financiar şi să fie mai pregătit pentru viitor.

Acest serviciu este oferit în mod gratuit şi imparţial în cel puţin o locaţie din fiecare oraş în care banca este prezentă. Programul este disponibil prin intermediul reprezentanţilor MoneySense, angajaţi ai băncii pregătiţi special pentru a oferi asistenţă în cadrul acestui program.

MoneySense oferă şi informaţii de educaţie financiară prin intermediul website-ului programului www.rbsmoneysense.ro. Astfel, oricine este interesant poate să acceseze gratuit Broşura MoneySense, un mic ghid financiar despre administrarea finanţelor personale.

Educaţie financiară pentru tinerii din România

Prin intermediul unui parteneriat cu Fundaţia CREDE şi AIESEC România, RBS România se adresează tinerilor din licee şi universităţi, în încercarea de a-i sprijini în administrarea finanţelor personale şi pentru mai buna înţelegere a diferitelor produse şi servicii financiar-bancare. Astfel, MoneySense acoperă noţiuni de bază legate de bănci, produse bancare, administrarea finanţelor personale şi dezvoltarea unei afaceri.

Orele de educaţie financiară sunt susţinute efectiv de profesori, secondaţi de angajaţi ai băncii în calitate de voluntari, precum şi de voluntari AIESEC, aceştia din urmă oferindu-le liceenilor din România o perspectivă internaţională asupra temelor economice abordate. Componenta adresată tinerilor se desfăşoară în 36 de licee din şapte oraşe: Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Galaţi, Oradea, Piteşti şi Timişoara, în perioada aprilie-iunie 2010.

Din cadrul acestei componente a programului MoneySense face parte şi cursul „Cultura şi etica bancară” din cadrul Academiei de Ştiinţe Economice Bucureşti, dedicat promovării misiunii şi valorilor instituţiilor financiar-bancare.

Workshop-uri de antreprenoriat pentru viitorii arhitecţi şi editori

O alta componentă a MoneySense este reprezentată de o serie de workshop-uri pe care RBS România le va organiza în cinci universităţi cu profil non-economic din Bucureşti, prezentând latura financiară şi antreprenorială celor care se pregătesc să activeze în domenii creative precum arhitectură, comunicare, editare şi artă. Aceste workshop-uri reprezintă o inovaţie pentru mediul academic din România, fiindcă proiectele de educaţie financiară s-au adresat până în prezent mai ales facultăţilor cu profil economic. Vorbitorii selectaţi pentru workshop-uri vor fi specialişti în domeniile respective, care beneficiază de o dublă experienţă: profesională şi antreprenorială.

„Datorită contextului actual, educaţia financiară a devenit un subiect de interes general. Cu toţii am vrea să ştim să ne gestionăm mai bine bugetul şi finanţele personale. De aceea programul MoneySense dezvoltat de RBS România îşi propune să contribuie la îmbunătăţirea gradului de educaţie financiară, inclusiv în ceea ce înseamnă o înţelegere corectă a termenilor de specialitate financiari-bancari. MoneySense îşi propune să educe tinerii, astfel încât aceştia să-şi însuşească de timpuriu noţiunile financiar-bancare de bază. MoneySense aduce o serie de elemente inovative, cum ar fi implicarea voluntarilor RBS şi a studenţilor internaţionali în procesul non-formal de educaţie sau oferirea de oportunităţi educaţionale pe aceste teme studenţilor din facultăţi cu profil non-economic.” susţine Georgeta Bora, Sustainable Development Coordinator RBS România.



În România, banca RBS este prezentă pe piaţă din noiembrie 1995. În prezent, îşi desfăşoară activitatea în 15 oraşe (Arad, Bucureşti, Braşov, Bacău, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea, Piteşti, Ploieşti, Sibiu, Târgu-Mureş şi Timişoara) prin intermediul celor 31 de locaţii, dintre care 3 dedicate Royal Preferred Banking, dar şi cu ajutorul forţei de vânzări directe. Utilizându-şi reţeaua internaţională, banca oferă produse şi servicii financiare integrate pentru clienţii săi persoane fizice şi juridice. 
Banner