Raiffeisen Bank a primit două nominalizări la ediţia din acest an a competiţiei European Excellence Awards, categoriile "Blog" şi "Ecologie şi Mediu". European Excellence Awards este o competiţie iniţiată de Communication Director, o prestigioasă publicaţie europeană de comunicare şi relaţii publice. Reunind unele dintre cele mai valoroare proiecte şi campanii de PR , European Excellence Awards confirmă importanţa domeniului PR pentru dezvoltarea companiilor şi salută creativitatea şi rezultatele excepţionale obţinute pe diferite pieţe.
Lansat în noiembrie 2009, Raiffeisen Comunităţi reprezinta un program anual de finanţare (offline) a unor proiecte locale din comunităţile în care Raiffeisen Bank îşi desfăşoară activitatea. În primavara acestui an banca a decis extinderea programului în mediul online, lansând blogul Raiffeisen Comunităţi (www.raiffeisencomunitati.ro), un canal de dialog permanent cu comunităţile în care banca este prezentă.
În iulie 2011, a fost lansat primul program de granturi susţinut de o bancă din România, un program pilot ce s-a desfăşoarat pe blogul Raiffeisen Comunităţi pâna la finalul lunii septembrie a.c. Programul şi-a propus să sprijine atât financiar, cât şi prin voluntariat şi diseminare de cunoştinţe, cele mai bune proiecte ale organizatiilor neguvernamentale (ONG-uri), spitalelor şi şcolilor din comunităţile în care functionează cel puţin o agenţie a Raiffeisen Bank. Astfel, banca încurajează şi organizaţiile din localităţile mai puţin dezvoltate să implementeze proiecte locale de dimensiuni mici sau medii, plafonul maxim de finanţare alocat fiind de 5.000 euro/ proiect (22.000 lei).
Raiffeisen Comunităţi a reprezentat primul program de granturi din domeniul bancar românesc, lansat printr-o platformă de finanţare online. De remarcat amploarea programului, banca acordând finanţări unor proiecte comunitare din oricare din cele 210 oraşe unde banca este activă, implicând angajaţii în evaluarea scrisorilor de intenţie depuse de catre aplicanţi şi oamenii din comunitate pentru alegerea proiectelor câştigătoare.
Cea de-a doua nominalizare a fost obţinută pentru "I Love Velo", primul program national de bike-sharing gratuit realizat în România, care a urmărit încurajarea folosirii bicicletei ca mijloc de transport alternativ în zonele urbane.
Creşterea numărului de maşini, lipsa unei infrastructuri rutiere moderne şi ineficienţa sistemului de transport public au dus la intensificarea folosirii autoturismelor şi a gradului de poluare în marile aglomerări urbane româneşti au fost premisele care au contribuit la iniţierea programul "I love Velo", derulat de Raiffeisen Bank în parteneriat cu Asociaţia Green Revolution.
Proiectul I’Velo a combinat două concepte inovatoare pentru publicul local: transport alternativ & gratuit. Ineditul a constat în simplitate şi in spiritul ludic al proiectului. Iniţiatorii au transformat o activitate de coşmar (transportul într-o metropola) într-una plăcută, sănătoasă şi distractiva.
Raiffeisen Bank este o bancă universală de top pe piaţa romaneasca, deservind aproximativ 2 milioane de clienţi (dintre care aproape 105.000 de IMM-uri şi 8.000 corporaţii mari şi medii), printr-o reţea teritorială de peste 540 agenţii şi o gama completă de produse şi servicii bancare.
03 octombrie 2023
Ultima ora: