Parteneri puţini, dar puternici, acesta este principiul nostru. Când spun puternic, mă gândesc la rezultate, seriozitate şi investiţii pe termen lung, nu atât la mărimea unui ONG. Un parteneriat înseamnă în primul rând completare reciprocă de competenţe şi resurse pentru a obţine cel mai bun rezultat într-un proiect. Dacă deja avem câţiva parteneri de durată, asta nu înseamnă că excludem noi parteneriate.
Experti romani
Cristina Sissons, Manager CSR E.ON România: Avem parteneri puţini, dar puternici.
Cătălina Pîslaru, CSR Officer Orange România: Strategia este construita de angajaţi şi validată ulterior de management
Grupul France Telecom-Orange a publicat recent raportul de CSR, care se găseşte aici. Pentru a înţelege în ce mod strategia de CSR şi planul de acţiune existente la nivelul grupului sunt adaptate la piaţa din România, am discutat cu responsabilul de CSR, Cătălina Pîslaru.
Georgeta Bora, Sustainable Development Coordinator, RBS România: Trebuie să ne educăm publicul cu privire la CSR
Inovaţia este foarte necesară şi în găsirea de soluţii cu costuri mai mici. În plus, lumea nu e educată şi trebuie să găsim canale atât interne cât şi externe pentru a ne educa publicul cu privire la CSR.
Corina Vasile, PR Director Raiffeisen Bank: În CSR, o faptă face cât o mie de cuvinte
Am văzut de multe ori discuţii atât în online cât şi în offline, între oameni care spun că, de fapt, companiile fac CSR doar pentru promovare. Eu nu cred că este aşa. Doar că uneori investiţia în promovare pare mai importantă decât proiectul în sine. Şi nu cred că procedând aşa facem un serviciu real comunităţii.
Irina Stoltz, Corporate Citizenship & Corporate Affaire Specialist IBM România: Varianta de lux a CSR-ului: relocarea resurselor umane
Un element care ne diferenţiază ca mod de a face CSR este ideea unui voluntariat transfrontalier. Este vorba de un grup de angajaţi IBM selectaţi intern şi trimişi în diferite ţări pentru a face timp de o lună muncă pro-bono într-un ONG, IMM sau în cadrul unei autorităţi publice. Acesta este un mod aparte de a face CSR. Vorbim de relocarea unei reurse care aduce mai apoi un suflu nou în corporaţie.
Ariana Badin, Manager PR & Comunicare UPC România: Cred că e în puterea noastră să creăm o lume mai verde!
O tematică importantă a campaniilor de informare şi conştientizare derulate de UPC este cea a protejării mediului, o problematică globală ce nu ocoleşte nicio societate. Un prim obiectiv al acestor campanii este informarea corectă şi obiectivă a cetăţenilor în legătură cu ceea ce ar trebui să fie una dintre principalele lor preocupări.
Raed Arafat: Rolul umanitar al mass-media este esenţial!
Fără colaborarea mass-media nu se putea face nimic. Rolul umanitar al mass-media este esenţial. Trebuie să le mulţumesc tuturor celor care ne-au sprijinit. Site-urile SMURD sunt făcute tot gratuit. Toate acestea trebuie menţionate, deoarece de multe ori sponsorii nu sunt menţionaţi, însă aceşti sponsori sunt serioşi şi au dreptul să fie cunoscuţi, fără ca numirea lor să fie considerată publicitate.
Acolo unde există strategie, vorbim şi de un angajament. De vorbă cu Frank Hajdinjak, CEO E.ON România
Domnule Frank Hajdinjak, gândirea pe termen scurt pare acum endemică în strategiile de afaceri. Pe de altă parte, criza financiară a crescut aşteptările publicului cu privire la rolul afacerilor în societate. Încotro se îndreaptă strategia de CSR a E.ON România pe fondul crizei actuale?
Importanţa pe care E.ON România o acordată aspectelor de CSR n-a avut de suferit pe fondul crizei economice. În contextul economic actual, implicarea companiilor se regăseşte cu atât mai mult pe listele de aşteptări ale populaţiei, de multe ori implicarea mediului privat fiind văzută ca ultimă soluţie la rezolvarea problemelor comunităţii.
Tincuţa Baltag: Sistemul românesc de învăţământ nu este echitabil!

Laura Sgârcitu, Coca-Cola HBC România: Trebuie să reinventăm legătura cu natura şi cu oamenii din jurul nostru!

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL