Am văzut de multe ori discuţii atât în online cât şi în offline, între oameni care spun că, de fapt, companiile fac CSR doar pentru promovare. Eu nu cred că este aşa. Doar că uneori investiţia în promovare pare mai importantă decât proiectul în sine. Şi nu cred că procedând aşa facem un serviciu real comunităţii.
Interviuri
Corina Vasile, PR Director Raiffeisen Bank: În CSR, o faptă face cât o mie de cuvinte
Irina Stoltz, Corporate Citizenship & Corporate Affaire Specialist IBM România: Varianta de lux a CSR-ului: relocarea resurselor umane
Un element care ne diferenţiază ca mod de a face CSR este ideea unui voluntariat transfrontalier. Este vorba de un grup de angajaţi IBM selectaţi intern şi trimişi în diferite ţări pentru a face timp de o lună muncă pro-bono într-un ONG, IMM sau în cadrul unei autorităţi publice. Acesta este un mod aparte de a face CSR. Vorbim de relocarea unei reurse care aduce mai apoi un suflu nou în corporaţie.
Ariana Badin, Manager PR & Comunicare UPC România: Cred că e în puterea noastră să creăm o lume mai verde!
O tematică importantă a campaniilor de informare şi conştientizare derulate de UPC este cea a protejării mediului, o problematică globală ce nu ocoleşte nicio societate. Un prim obiectiv al acestor campanii este informarea corectă şi obiectivă a cetăţenilor în legătură cu ceea ce ar trebui să fie una dintre principalele lor preocupări.
Raed Arafat: Rolul umanitar al mass-media este esenţial!
Fără colaborarea mass-media nu se putea face nimic. Rolul umanitar al mass-media este esenţial. Trebuie să le mulţumesc tuturor celor care ne-au sprijinit. Site-urile SMURD sunt făcute tot gratuit. Toate acestea trebuie menţionate, deoarece de multe ori sponsorii nu sunt menţionaţi, însă aceşti sponsori sunt serioşi şi au dreptul să fie cunoscuţi, fără ca numirea lor să fie considerată publicitate.
Acolo unde există strategie, vorbim şi de un angajament. De vorbă cu Frank Hajdinjak, CEO E.ON România
Domnule Frank Hajdinjak, gândirea pe termen scurt pare acum endemică în strategiile de afaceri. Pe de altă parte, criza financiară a crescut aşteptările publicului cu privire la rolul afacerilor în societate. Încotro se îndreaptă strategia de CSR a E.ON România pe fondul crizei actuale?
Importanţa pe care E.ON România o acordată aspectelor de CSR n-a avut de suferit pe fondul crizei economice. În contextul economic actual, implicarea companiilor se regăseşte cu atât mai mult pe listele de aşteptări ale populaţiei, de multe ori implicarea mediului privat fiind văzută ca ultimă soluţie la rezolvarea problemelor comunităţii.
Tincuţa Baltag: Sistemul românesc de învăţământ nu este echitabil!

Laura Sgârcitu, Coca-Cola HBC România: Trebuie să reinventăm legătura cu natura şi cu oamenii din jurul nostru!

Un plasture de caritate nu ajunge pentru a reface o reputaţie stricată

Drumul de la corporate social responsibility (CSR) la business social responsibility (BSR). De vorbă cu Stefania Popp, Director Executiv Junior Achievement România

Raportarea socială: între transparenţă şi birocraţie etică

Laura Sgârcitu: Responsabilitatea Socială – un pilon important al strategiei de afaceri Coca-Cola HBC

Mai multe articole..
- De ce trebuie să pretindem că facem CSR, când de fapt facem asta tot timpul? Un interviu cu Roger Vercammen, Director External Relations, Sony Europe
- Ne implicăm în proiecte care aduc un plus de valoare comunităţii. Un interviu cu Richard Moat, CEO Orange România
- Mărci, dialog, reputaţie
- Transparenţa companiilor ca formă de relaţionare socială
- Programele de responsabilitate socială nu sunt o prioritate a mediului românesc de afaceri
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL