Măsurile corporatiste cu privire la schimbările climatice sunt în impas, relevă un studiu

Imprimare
climate_changeMăsurile imperative impuse corporaţiilor cu privire la schimbările climatice au ajuns într-un impas, conform unui studiu recent realizat de revista The Economist şi care a inclus 542 de lideri ai unor companii globale. 32% dintre respondenţi au declarat că nu au încă o strategie coerentă cu privire la rezolvarea problemelor aferente consumului de energie.

Mai mult, şapte din 10 respondenţi (71%) au continuat să considere că politicile privind reducerea emisiilor de carbon au la bază mai mult considerente de PR şi reputaţie corporatistă.

Alte constatări principale includ:
•    Una dintre principalele bariere în calea unor măsuri mai importante în domeniul schimbărilor climatice vizează reglementările de mediu care continuă să rămâne neclare; mediul de afaceri reclamă o direcţie mai clară
•    52% dintre respondenţi consideră că “juriul deliberează în continuare” pe marginea gravităţii schimbărilor climatice (faţă de 31% care nu sunt de acord cu asta)
•    În ciuda acestui lucru, 71% dintre directori şi-au schimbat obiceiurile personale ca urmare a îngrijorărilor privind schimbările climatice
•    Per ansamblu, circa una din două companii (49%) au o strategie privind schimbările climatice, iar una din zece firme (10%) au o strategie care include întreaga activitate, inclusiv partenerii externi şi lanţul de aprovizionare.

Doar 12% dintre companiile intervievate declară că lansează produse verzi pentru a face faţă concurenţei - şi totuşi, 59% spun că reducerea emisiilor de carbon reprezintă o oportunitate pe piaţă, prin care se poate câştiga un avantaj competitiv, iar 49% declară că este o oportunitate de a obţine un avantaj legat de costuri.

Două grupuri se disting – grupul celor mobili, care inovează şi explorează oportunităţile de a fi “mai verde” şi grupul reticenţilor, care nu sunt în continuare convinşi de meritele unei astfel de acţiuni.

"Măsurile aferente schimbărilor climatice luate de companii au stagnat în ultimul an, în timp ce scepticismul este în floare," comentează James Watson, editor executiv, în cadrul Unităţii de Informaţii a revistei The Economist. "Dar, indiferent de opiniile individuale cu privire la schimbările climatice, liderii de afaceri reclamă mai multă claritate în reglementările naţionale şi internaţionale, pentru a concura pe picior de egalitate. În absenţa acestora, doar o minoritate relativă este dispusă să demareze în căutarea unor posibile avantaje competitive generate de o reducere timpurie a emisiilor de carbon."

Sursa Raport Holmes. Traducere Casa de Traduceri