În ciuda crizei, Responsabilitatea Socială Corporatistă rămâne o prioritate pentru consumatori

Imprimare
csr_surveyResponsabilitatea socială corporatistă rămâne o prioritate pentru consumatori, în ciuda recesiunii, conform celui de-al doilea Studiu de Branding şi CSR, realizat de consultantul Penn Schoen Berland, în parteneriat cu firma de branding Landor Associates şi agenţia de comunicare strategică Burson-Marsteller. Studiul a constatat că 77% dintre consumatori consideră că este extrem de important ca firmele să-şi păstreze angajamentul social faţă de comunităţile în care operează.

Serviciile financiare, sănătatea şi media sunt sectoarele cu cele mai scăzute performanţe sociale şi de mediu.

"Faptul că performanţa redusă a acestor industrii este menţionată de consumatori, ne arată că acestora le pasă şi acordă atenţie subiectului. Comunicând un succes real în domeniul responsabilităţii sociale, companiile pot obţine beneficii considerabile", declară Scott Osman , Global Director Citizenship Branding Practice în cadrul Landor Associates.

Potrivit studiului, companiile au şansa de a influenţa percepţiile consumatorilor dacă reuşesc să comunice eficient programele de CSR pe care le derulează. Doar 13% dintre consumatorii intervievaţi au declarat că citesc despre agenda de CSR a unei companii pe pagina de web a acesteia, iar 75% dintre cei care acceseză informaţiile online consideră că acest lucru a sporit probabilitatea să achiziţioneze produsele sau serviciile respectivei companii.

"Companiile trebuie să combine programele de CSR cu ceea ce fac" a remarcat Eric Biel, managing director for corporate responsibility în cadrul Burson-Marsteller. "Deşi mulţi dintre consumatori nu pot să precizeze cu claritate ce anume înţeleg prin termenul de responsabilitate socială corporatistă, aceştia au o idee destul de clară cu privire la modul în care doresc să se comporte companiile. Ei aşteaptă de la acestea să ofere produse calitative la preţuri accesibile şi să le explice cât de bine îşi tratează angajaţii, ce anume dau înapoi comunităţilor în care operează şi cum respectă mediul" a adăugat Biel.

Studiul sugerează faptul că un comportament responsabil din punct de vedere social poate avea un impact semnificativ asupra afacerii. Chiar şi în vremuri grele din punct de vedere economic, 38% dintre respondenţi continuă să planifice să cheltuiască aceleaşi sume sau chiar sume mai mari pe produse sau servicii aparţinând unei companii responsabile din punct de vedere social. Iar 70% dintre ei sunt dispuşi să plătească mai mult pentru un produs care provine de la companie percepută ca fiind responsabilă.

Alte constatări ale studiului includ:
•    Dintre cele 14 industrii supuse analizei, industriile alimentară, a bunurilor de larg consum şi comerţul cu amănuntul au fost percepute ca fiind cele mai performante, în timp ce serviciile financiare, îngrijirea sănătăţii şi media ca cele cu performanţele cele mai scăzute.
•    Consumatorii percep General Mills ca fiind cel mai responsabil brand din totalul de 64 supuse analizei.
•    70% declară că sunt dispuşi să plătească mai mult pentru un produs care provine de la o companie percepută ca responsabilă.

Sursa: Burson Marsteller