CSR Romania

04 decembrie 2021

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News CSR News: Tendinte & Cercetari Prima cercetare despre transparenţă în practicile de responsabilitate socială din România

Prima cercetare despre transparenţă în practicile de responsabilitate socială din România

Email Imprimare PDF
CSR România consideră că strategiile de CSR ale companiilor româneşti ar putea fi îmbunătăţite printr-un plus de cercetare, analiză şi comunicare. În acest moment nu avem o cunoaştere completă a domeniului responsabilităţii sociale corporatiste (CSR) în România. Există informaţii parţiale privind programele de investiţii sociale ce iau forma sponsorizărilor şi donaţiilor sau filantropiei corporatiste. Avem, însă, puţine informaţii despre strategiile de CSR, despre politicile companiilor faţă de grupurile implicate în sau afectate de acţiunile companiilor.
În perioada 19 februarie – 2 martie, CSR România a realizat o cercetare privind practicile de responsabilitate socială din România. Studiul s-a efectuat online, pe un eşantion de 250 de reprezentanţi ai mediului de afaceri implicaţi în domeniul CSR.

Sondajul şi-a propus să evidenţieze modul în care companiile din România utilizează principalele instrumente pentru îmbunătăţirea transparenţei şi credibilităţii în CSR: auditul social şi de mediu, raportările sociale şi codurile etice.

Scopul cercetării este de a vedea care sunt opiniile oamenilor de afaceri în privinţa a două din problemele cele mai controversate din domeniul CSR: transparenţa în politicile de responsabilitate corporatistă şi credibilitatea companiilor care desfăşoară programe sociale.

La chestionar au răspuns 55 de oameni de afaceri, rata de răspuns fiind de 22%.

În număr de 19, întrebările au abordat problemele auditărilor sociale şi de mediu (auditarea socială şi domeniile avute în vedere de auditări), a raportărilor sociale (publicarea rapoartelor, credibilitatea lor, grupurile ţintă avute în vedere în procesul de raportare), a codului etic (existenţa codului etic, publicarea acestuia), a investiţiilor sociale (evaluarea şi publicarea rezultatelor evaluării, metodele de evaluare folosite, domeniile de investiţii sociale, grupurile ţintă vizate de investiţii).

Rezultatele cercetării vor fi publicate într-un supliment special al Revistei 22, miercuri, 14 martie.
Banner