CSR Romania

04 martie 2021

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News Comunicate de presa Nu risipi resursele! Respectă viitorul

Nu risipi resursele! Respectă viitorul

Email Imprimare PDF
Mediul românesc de afaceri devine tot mai sensibil faţă de problemele de mediu. Tot mai multe companii româneşti iniţiază programe de mediu, investesc în domenii precum utilizarea responsabilă a resurselor ori reducerea impactului negativ asupra mediului. Câteva companii includ astfel de programe în strategiile de dezvoltare pe termen lung.
Nu mai putem ignora astăzi semnalele de alarmă trase de oamenii de ştiinţă şi de specialiştii în mediu privitoare la efectele utilizării iresponsabile a resurselor. Poluarea şi diminuarea resurselor sunt probleme ce depind de acţiunile fiecăruia dintre noi. Responsabilitatea faţă de mediu porneşte de la conştientizarea acestui lucru: problemele de mediu ne afectează pe toţi iar rezolvarea lor depinde de fiecare dintre noi. Acestea sunt premisele campaniei de mediu iniţiate recent de compania Petrom.

În această toamnă, Petrom a iniţiat proiectul ”Resurse pentru viitor”, parte a programului de responsabilitate socială ”Respect pentru viitor”. Acesta este primul program de o asemenea anvergură lansat de o companie privată din România pe un subiect de actualitate în întreaga lume, un subiect deosebit de important din punct de vedere ecologic.

“Putem avea grijă de mediu prin cele mai simple acţiuni”, declară pentru CSR România Mona Nicolici, CSR Communication Manager, Petrom. “Consumul responsabil de energie şi de resurse, reducerea cantităţii de deşeuri şi reciclarea lor, prevenirea incidentelor care pot provoca poluare sunt tot atâtea modalităţi prin care putem reduce impactul negativ al activităţilor noastre asupra mediului.”

Proiectul are două componente, explică Mona Nicolici: “pe de-o parte, o amplă campanie de comunicare pentru conştientizarea necesităţii folosirii responsabile a resurselor; pe de altă parte, pentru a da consistenţă mesajului campaniei, ne propunem să dezvoltăm proiecte punctuale, prin care compania se implică activ în viaţa comunităţilor.”

“Premisa de la care pornim este ca putem schimba cu adevarat lucrurile, cultivând o atitudine responsabilă faţă de mediu şi purtatoare de beneficii pentru viitor. Iar acest mesaj pozitiv se regăseşte în spotul campaniei TV. “Andrei”: este în puterea noastră să acţionăm astăzi pentru ca generaţiile viitoare să beneficieze de resursele de care ne bucurăm noi acum.”

Pentru Petrom, declară Mona Nicolici, “este important ca schimbarea atitudinii privind folosirea resurselor să pornească din interiorul companiei. De aceea campania de conştientizare a debutat intern, pentru ca angajaţii Petrom să fie primii care să îmbrăţişeze respectul faţă de resurse.”
Banner