CSR Romania

21 septembrie 2020

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News Comunicate de presa Sonae Sierra prezintă 'Raportul de performanţă economică, socială şi de mediu 2011'

Sonae Sierra prezintă 'Raportul de performanţă economică, socială şi de mediu 2011'

Email Imprimare PDF
Sonae Sierra, specialistul internaţional în centre comerciale, a prezentat recent documentul “Raport de performanţă economică, socială şi de mediu 2011”, care oferă o analiză deplin integrată ai celor trei piloni ce susţin activităţile de afaceri şi le permit stakeholderilor să obţină o perspectivă cuprinzătoare asupra performanţei companiei în cele trei aspecte diferite, demonstrând încă o dată spirit inovativ în raportarea performanţelor companiei.

Un alt aspect inovativ asociat cu acest raport este adoptarea unui format digital cu o structură informativă simplificată şi aspecte care permit consultarea facilă şi compilarea personalizată a informaţiilor. Cititorii îşi pot creea propriul lor raport, selectând capitolele care îi interesează cel mai mult, în aşa fel încât să genereze un document bazat pe informaţiile cele mai relevante pentru ei. Este, de asemenea, posibil să se selecteze şi să se compileze capitole ale rapoartelor de sinteză, creându-se astfel un raport cu informaţii clasificate pe ţări.

Odată cu publicarea acestui raport, Sonae Sierra dezvăluie performanţele integrate ale companiei în anul 2011, definind simultan obiectivele de mediu şi sociale urmărite pentru 2012. Documentul cuprinde toate domeniile care reprezintă provocări şi oportunităţi de business şi care sunt dirijate de către sistemul de Management al Responsabilităţii Corporative al companiei.

Rezultatele pozitive obţinute în 2011 în cadrul pilonilor de mediu şi social sunt rezultatul strategiilor de Mediu şi Siguranţă & Sănătate şi al sistemelor de management, certificate în concordanţă cu standardele ISO 14001 şi OHSAS 18001. Rezultatele pozitive în cadrul pilonului economic sunt dovada adaptabilităţii şi a tăriei portofoliului Sonae Sierra într-o perioadă de criză economică, în condiţii de business instabile.

Elsa Monteiro, Director al Departamentului de Sustenabilitate al Sonae Sierra, declară: “Sustenabilitatea Sonae Sierra implică evaluarea continuă a performanţelor noastre economice, sociale şi de mediu, căutând să creăm plus valoare. Noi continuăm să fim consideraţi un punct de referinţă la nivel internaţional în sectorul centrelor comerciale pentru munca depusă în direcţia sustenabilităţii şi credem că sustenabilitatea va deveni un factor decisiv în relaţia noastră cu stakeholderii.” Mai adaugă: “Societatea este tot mai conştientă de aspectele de mediu şi cele sociale şi răsplăteşte companiile care aplică strategii de business responsabile.”

Principiile de sustenabilitate reduc costurile

Principiile de sustenabilitate prezente în toate domeniile de business ale companiei au avut ca rezultat o scădere a costurilor operaţionale, care, la rândul lor, au condus la reducerea cheltuielilor comune plătite de către chiriaşi şi au contribuit la păstrarea nivelurilor ridicate de ocupare şi satisfacţie.

De fapt, în 2011, rata de ocupare globală a Sonae Sierra a crescut la 96,7%, în ciuda condiţiilor dificile din domeniul de retail din majoritatea pieţelor în care compania activează. În 36 din cele 49 de centre comerciale deţinute de Sonae Sierra pe parcursul anului 2011 rata de ocupare este mai mare de 95%.

În 2011, compania a obţinut certificarea OHSAS 18001 pentru încă cinci centre comerciale şi două proiecte în construcţie: Le Terrazze şi Uberlândia Shopping, inaugurate recent.

De asemenea, ca rezultat al performanţelor sociale, Sonae Sierra a redus rata şi gravitatea accidentelor de muncă comparativ cu anul precedent.

În ceea ce priveşte performanţele de mediu, Sonae Sierra a obţinut certificarea ISO 14001 pentru încă trei centre comerciale şi două proiecte în construcţie. De remarcat este faptul că Le Terrazze (Italia) este primul centru comercial care a obţinut din timpul fazei de construcţie certificarea comună în concordanţă cu standardul de mediu ISO 14001 şi standardul de Siguranţă & Sănătate în muncă OHSAS 18001.
În 2011, compania a evitat costuri de aproximativ 7,3 milioane de euro, ca rezultat al măsurilor de eficienţă energetică care au fost implementate din 2002. În Portugalia, Sonae Sierra a redus cu 29% emisiile de gaze cu efect de seră pe m2 de suprafaţă totală închiriabilă, comparativ cu 2010 şi, de asemenea, a obţinut o reducere de 4% a consumului de energie. Alte realizări ale companiei în domeniul protecţiei mediului pe parcursul anului 2011 sunt: implementarea sistemelor de colectare a apei de ploaie în 8a Avenida şi Centro Vasco da Gama; instalarea sistemelor de reutilizare a apei în turnurile de răcire din LoureShopping şi GaiaShopping; şi atingerea unei rate de reciclare a deşeurilor de 53%.

Sonae Sierra reprezintă un punct de referinţă internaţional în ceea ce priveşte sustenabilitatea în sectorul centrelor comerciale. Anul trecut, fondurile de investiţii imobiliare ale Sonae Sierra au fost recunoscute ca fiind cele mai durabile din Europa şi pe locul trei în lume de către Global Real Estate Sustainability Benchmark (GRESB), iar compania a condus, pentru a şasea oară consecutiv, clasamentul „Responsabilitatea corporatistă în domeniul mediului" din Portugalia.

Angajamentul pentru sustenabilitate de-a lungul anilor

La nivel global, comparativ cu ultimii ani, avem o reducere de 67% a emisiilor de gaze cu efect de seră pe metru pătrat de suprafaţă totală închiriabilă, din 2005. Cu acest rezultat, Sonae Sierra va reuşi să atingă obiectivul stabilit de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 70% înainte de anul 2020.
În Portugalia, compania a reuşit să obţină o reducere semnificativă a nivelului de emisii de gaze cu efect de seră în cadrul centrelor comerciale şi al birourilor la 0.042 tCO2/m² de suprafaţă totală închiriabilă în 2011, comparativ cu 0.059 în 2010.
Din 2002 am ajuns la o reducere de 30% a consumului de energie pe m² în spaţiile comune şi unităţile sanitare din centrele comerciale Sierra. Măsurile implementate încă din anul 2002 au condus la evitarea în 2011 a unui consum adiţional de 100 milioane kWh de energie, echivalentul a 7.3 milioane de euro.
În 2011, compania a economisit 10.1 milioane kWh în comparaţie cu anul anterior. În Portugalia, consumul de energie a fost de asemenea redus, de la 589 kWh/m² în spaţiile comune ale centrelor comerciale şi în cadrul unităţilor sanitare (cu excepţia celor aparţinând chiriaşilor) în anul 2010 la 564 kWh/m² în 2011.
Alte măsuri implementate în ultimii ani au permis o reducere a consumului de apă cu 12% din 2003, economisind 212 milioane de litri de apă şi 813.000 euro în 2011. De asemenea, s-au economisit aproximativ 0.6 milioane de euro în 2011 ca rezultat al creşterii de 179% între anii 2002 şi 2011 a cantităţii de deşeuri reciclate.
În 2011, am ajuns la o rată de reciclare de 53%, faţă de 51% în 2010, prin implementarea unor măsuri precum crearea de noi facilităţi pentru separarea şi colectarea deşeurilor, implicarea chiriaşilor şi îmbunătăţirea practicilor de separare a deşeurilor.
În Portugalia rata de reciclare este mai mare decât valoarea globală, atingând un procentaj de 57% în 2011, în comparaţie cu 55% în 2010.


Sonae Sierra este specialistul internaţional în centre comerciale, pasionat în a aduce inovaţie şi entuziasm în industria centrelor comerciale. Compania este prezentă în Portugalia, Spania, Italia, Germania, Grecia, România, Maroc, Algeria, Columbia şi Brazilia şi deţine 51 de centre comerciale.  De asemenea, Sonae Sierra este activă în sectorul de furnizare de servicii unor terţi parteneri în Croaţia. În prezent, Sonae Sierra are 3 proiecte în construcţie, 6 proiecte noi în diferite faze de dezvoltare şi are în curs de dezvoltare două noi proiecte pentru terţi parteneri. Sonae Sierra administrează peste 70 de centre comerciale cu o suprafaţă totală închiriabilă de peste 2,2 milioane m2, care găzduiesc un număr aproximativ 8.500 de chiriaşi. În 2011, centrele comerciale Sonae Sierra au primit peste 428 de milioane de vizite.
Banner