CSR Romania

09 martie 2021

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News Comunicate de presa RBS România şi NESsT România continuă parteneriatul

RBS România şi NESsT România continuă parteneriatul

Email Imprimare PDF
RBS România anunţă continuarea parteneriatului cu NESsT România început în 2007, susţinând cea de-a treia ediţie a Competiţiei Întreprinderilor Sociale. Principalul obiectiv al ediţiei din 2011-2012 este acela de a spori capacitatea ONG-urilor din România de a dezvolta întreprinderi sociale.

O întreprindere socială este o afacere creată în scopul de a rezolva într-o manieră sustenabilă o problemă socială gravă. Întreprinderile sociale îşi propun să producă un impact social semnificativ şi/sau să genereze venituri durabile care să ajute organizaţiile care le-au creat să-şi promoveze misiunea.

RBS România va sprijini competiţia pe tot parcursul ei, atât din punct de vedere financiar, cu o sumă de 10.000 euro, cât şi prin voluntariat. Angajaţii băncii se vor implica în evaluarea studiilor de fezabilitate şi a planurilor de afaceri pentru implementarea sau extinderea întreprinderilor sociale dezvoltate de către aplicanţii la competiţie.

Competiţia Întreprinderilor Sociale ediţia 2011-2012 a fost lansată la sfârşitul anului trecut. S-au înregistrat un număr record de 85 de aplicaţii, dintre care au fost alese 25. Organizaţiile selectate vor parcurge o perioadă  de 8-10 luni de consultanţă din partea NESsT, pentru dezvoltarea ideii de întreprindere socială, beneficiind concret de workshop-uri de evaluare a pregătirii organizaţionale, de redactare a studiilor de pre-fezabilitate şi fezabilitate şi, în final, de definitivare a planului de afaceri.

La sfârşitul acestei perioade de învăţare intensă de care vor beneficia organizaţiile selectate, 5 dintre cele mai bune idei vor primi din partea NESsT câte o finanţare de implementare a ideii de întreprindere socială în valoare de până la 10.000 dolari. Competiţia se va finaliza în acest an cu o gală de decernare a premiilor unde vor fi anunţate cele 5 organizaţii finaliste. La acest eveniment, RBS România va oferi unul dintre premiile finale de recunoaştere a celor mai bune concepte de întreprinderi sociale.

Una dintre ideile de întreprindere socială înscrise constă în dezvoltarea unui cadru instituţional prin care turişti români şi străini să aibă acces la experienţa satului românesc, alături de oamenii locului. O altă organizaţie doreşte să redea copiilor dintr-o comunitate darul stăpânirii meşteşugului tradiţional al modelării lutului. O a treia organizaţie doreşte să promoveze cunoaşterea limbii aromâne prin realizarea de DVD-uri cu desene animate în această limbă.

„Competiţia Întreprinderilor Sociale este o oportunitate pentru sectorul non-profit din România de a-şi spori impactul social. Ne bucurăm să investim în astfel de proiecte comunitare ce sunt în acord cu valorile noastre, atât financiar cât şi prin activitatea de voluntariat a angajaţilor băncii într-un domeniu, de altfel, familiar nouă”, a declarat Marijana Vasilescu, Director Marketing şi Comunicare, RBS România.

„Suntem bucuroşi să lucrăm în cadrul celei de a treia competiţii organizate de NESsT în România cu organizaţii care recunosc potenţialul întreprinderilor sociale de a le creşte gradul de independenţă financiară şi de a spori impactul misiunii lor în comunitate”, a adăugat Despina Iancu, Asociat pentru Dezvoltarea Întreprinderii, NESsT România.
Banner