CSR Romania

03 decembrie 2021

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News Comunicate de presa COSMOTE România publică primul său raport de responsabilitate corporativă, respectând standardul GRI G3.1

COSMOTE România publică primul său raport de responsabilitate corporativă, respectând standardul GRI G3.1

Email Imprimare PDF
COSMOTE România a publicat primul său Raport de Responsabilitate Corporativă, despre activităţile şi realizările din 2010, respectând standardul recunoscut internaţional GRI G3.1 şi conformându-se astfel celor mai înalte standarde internaţionale referitoare la încorporarea transparentă a sustenabilităţii în procesul de business. Pentru COSMOTE România, Responsabilitatea Corporativă rămâne angajamentul de a contribui la o dezvoltare globală durabilă, prin luarea în considerare a obiectivelor economice, ecologice şi sociale în cadrul procesului decizional, prin asumarea responsabilităţii pentru impactul activităţilor organizaţiei, prin colaborarea şi comunicarea cu părţile interesate interne şi externe, îmbunătăţind, în acelaşi timp, competitivitatea companiei.

În Raportul ce conţine 54 de pagini, COSMOTE România oferă informaţii detaliate despre obiectivele şi realizările din 2010, precum şi despre zonele în care a fost necesar un efort suplimentar în 2011, în baza unui cadru de lucru propriu format din 5 piloni ai Responsabilităţii Corporative (Strategie şi Management, Mediu, Societate, Angajaţi şi Piaţă, Clienţi şi Furnizori). Raportul de Responsabilitate Corporativă se referă la toate activităţile COSMOTE în România, pentru perioada 1/1/2010-31/12/2010, descriind toate operaţiunile companiei (reţea, birouri, vânzări, post-vânzare) şi conţine, ca normă, rezultate cantitative pentru toţi indicatorii prezentaţi, pe ultimii doi ani (2009 & 2010). COSMOTE România tratează Responsabilitatea Corporativă ca pe o practică de management, făcând referinţă la 110 indicatori cantitativi şi 66 indicatori GRI, în primul său raport de Responsabilitate Corporativă.

„Acesta este primul Raport de Responsabilitate Corporativă publicat de COSMOTE România şi unul dintre primele rapoarte de responsabilitate corporativă publicate în România, primul care adoptă recomandările G3.1 recunoscute internaţional şi primul verificat de către Global Reporting Initiative (GRI), cu sediul în Olanda. Motivul pentru publicarea acestui Raport este convingerea că astăzi, mai mult ca oricând, transparenţa este un factor catalizator pentru stabilitatea socială, în timp ce responsabilitatea este un factor important pentru stabilitatea corporativă. Suntem deosebit de mândri de publicarea acestui Raport, care descrie nu numai metodele şi planurile noastre de operare, ci şi domeniile asupra cărora trebuie să ne concentrăm mai îndeaproape”, a declarat dl. Stefanos Theocharopoulos, CEO COSMOTE România.


În 2010, COSMOTE România a înregistrat venituri de 468,8 milioane euro, dintre care zeci de milioane de euro au fost plătiţi către Stat sub formă de taxe (directe şi indirecte). COSMOTE a creat în România peste 2.000 de locuri de muncă în mod direct şi, indirect, alte mii de posturi. Mai mult, a crescut proporţia ocupării interne a posturilor cu 12,7%, în 2010 şi, de asemenea, a atins o rată de 25% femei în poziţii de Director care raportează direct către CEO.

Alte realizări ale companiei în 2010 au fost disponibilitatea reţelei aproape de 99,8%, rata de succes a apelurilor de peste 99,1% şi rata de apeluri eşuate sub 0,6%.

În ceea ce priveşte economisirea resurselor şi contribuţia la procesul de colectare a deşeurilor, COSMOTE România a făcut progrese semnificative. Astfel în cursul lui 2010, COSMOTE a reuşit să diminueze consumul de motorină în reţea cu 80%, consumul de apă cu 30%, iar consumul de hârtie de birou cu 19,5%.

De asemenea, COSMOTE România a colectat pentru reciclare 3,62 tone de hârtie, cu 72% mai mult decât cele 2,1 tone în 2009. Aceasta înseamnă că aproape 24% din hârtia cumpărată a fost trimisă la reciclare în 2010, comparativ cu 19% în 2009. Alte realizări din 2010 în domeniul colectării deşeurilor: 130 tone de baterii cu plumb faţă de 34,4 tone în 2009, 1,5 tone de plastic, 301,9 kg de telefoane mobile şi accesorii, în timp ce 90% din deşeurile solide din depozite au fost trimise spre reciclare.

Raportul respectă Regulile privind Raportarea Dezvoltării Durabile - publicaţia G3.1, 2011, folosite la nivel internaţional, ale Global Reporting Initiative (GRI), AA1000-Assurance Standard al organizaţiei AccountAbility, iniţiativa Global Compact  a ONU şi EFQM RADAR Card.

COSMOTE România a adoptat strategia şi obiectivele de Responsabilitate Corporativă ale Grupului COSMOTE, pentru a-şi eficientiza acţiunile, a facilita o înţelegere omogenă din partea angajaţilor şi a permite adăugarea de valoare pentru toate părţile sale interesate. Adoptarea de noi tehnologii, consolidarea competitivităţii economiei, creşterea productivităţii prin mijloace transparente şi de încredere, precum şi îmbunătăţirea calităţii vieţii prin reducerea la minimum a amprentei asupra mediului rămân principalele obiective ale Grupului COSMOTE.



COSMOTE România avea 6,5 milioane de clienţi la 30 septembrie 2011. Lansată în 2005, COSMOTE România a înregistrat cea mai rapidă dezvoltare a reţelei din Europa, conform raportului Citigroup din iunie 2007. În mai puţin de cinci ani, COSMOTE România şi-a depăşit competitorii în ceea ce priveşte reţeaua de acoperire naţională. În prezent, COSMOTE România oferă acoperire pentru 99% din populaţie şi 90% din teritoriu. COSMOTE România este divizia locală a COSMOTE Group, operatorul cu cea mai extinsă prezenţă în sud-estul Europei, care are o bază de 20.4 milioane de clienţi în Grecia, Albania, Bulgaria şi România. Pentru mai multe informaţii vizitaţi www.cosmote.ro.
Banner