CSR Romania

03 decembrie 2021

Ultima ora:
Esti in sectiunea: News Comunicate de presa BCR publică raportul de sustenabilitate în conformitate cu standardele de raportare GRI

BCR publică raportul de sustenabilitate în conformitate cu standardele de raportare GRI

Email Imprimare PDF
BCR a lansat primul raport extins de Responsabilitate Socială Corporativă (CSR), în conformitate cu cel mai influent standard internaţional în domeniu, respectiv Global Reporting Initiative, GRI - G3.

Raportul acoperă perioada ianuarie 2009 - septembrie 2010 şi prezintă, pe lângă performanţa financiară a BCR, impactul pe care banca l-a avut asupra societăţii româneşti, respectiv asupra clienţilor, angajaţilor, partenerilor de afaceri, comunităţilor unde este prezentă şi, nu în ultimul rând, asupra mediului înconjurător.

Despre semnificaţia acestui raport, Dominic Bruynseels, Preşedintele Executiv al BCR spune că: “reprezintă un pas deosebit de important pentru noi: el oferă, pentru prima dată, o viziune clară asupra modului în care BCR integrează principiile responsabilităţii sociale la toate nivelurile afacerilor noastre. De asemenea, demonstrează stabilitate, credibilitate şi transparenţă, în conformitate cu standardele de raportare ale Global Reporting Initiative. Nu în ultimul rând, raportul reprezintă o invitaţie la dialog adresată tuturor stakeholderilor noştri. Vrem ca România şi BCR să crească responsabil, având în permanenţă în vedere impactul băncii noastre asupra societăţii româneşti.”


Raportul poate fi descărcat în format electronic de pe site-ul companiei, www.bcr.ro. De asemenea, poate fi solicitat în formă tipărită, printr-un email la adresa Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza .

Vă prezentăm mai jos câteva din cifrele cheie şi iniţiativele de îmbunătăţire a impactului economic, social şi de mediu, descrise în raport.

Impactul asupra comunităţilor locale şi al clienţilor (pag. 27- 37)


Bugetul total de sponsorizări al BCR a fost în 2009 de 4.800.000 RON, iar în 2010 - de peste 3.625.000 lei. Cele mai importante domenii de implicare au fost: educaţia (atât educaţia financiară, cât şi accesul la educaţie al copiilor din grupuri dejavantajate), solidaritatea socială (în special în caz de dezastre) şi susţinerea antreprenoriatului. Pe lângă sponsorizări, BCR şi-a încurajat şi angajaţii să participe ca voluntari în acţiunile comunitare (400 de angajaţi în 2009 şi 1.000 în 2010).

Banca a acordat o atenţie deosebită clienţilor care au întâmpinat dificultăţi de rambursare a creditelor, în perioada 2009-2010. Spre exemplu, clienţilor afectaţi de inundaţiile din vara lui 2010 le-au fost oferite soluţii de reeşalonare sau de amânare a plăţii ratelor. În paralel, banca a introdus produse inovatoare, pentru acoperirea riscului de şomaj, dizabilitate sau incapacitate temporară de muncă. De asemenea, a derulat un program de educare/consultanţă gratuită, “Ghidul Banilor Tăi”, pentru a-i ajuta pe clienţi să-şi gestioneze mai bine finanţele personale.

Printre iniţiativele de dezvoltare a infrastructurii comunitare s-a numărat şi oferirea unui pachet special pentru ONG-uri, având costuri de administrare zero şi o serie de comisioane reduse cu pana la 100% (în 2010 existau 1.350 de pachete active). De asemenea, BCR a introdus în Bucureşti o soluţie universală de alimentare la ATM a cardurilor de transport public, indiferent de banca emitentă a acestora.

Impactul asupra angajaţilor (pag. 22- 25)


În vederea promovării şi susţinerii unei culturi organizaţionale axate pe performanţă, în BCR a fost implementat în 2009 un Sistem de Performanţă şi Dezvoltare pentru realizarea unei transparenţe sporite privind performanţa sistemului de management şi motivaţia angajaţilor.

Un alt aspect important îl reprezintă programele de training pentru perfecţionarea continuă a angajaţilor. În perioada de raportare, un angajat BCR a beneficiat în medie de aproape opt zile de training.  

În 2010, BCR a semnat un parteneriat cu sindicatul, care, printre altele, oferă avantaje speciale pentru angajatele gravide (acoperirea parţială a costurilor naşterii fiecărui copil, servicii medicale gratuite sau reduse, program redus de lucru cu păstrarea remuneraţiei normale, un număr de 16 ore/lună pentru teste medicale etc).

Impactul asupra mediului (pag. 26)


Consumul total de energie al BCR, în perioada de raportare, a fost de 26.269.614 kWh. Pentru a reduce consumul de electricitate, banca a înlocuit firmele luminoase cu neon cu unele pe bază de leduri, în 650 dintre sucursalele sale, economisind astfel 1.637.025 kWh.   

O altă componentă a reducerii consumului a presupus încurajarea clienţilor să efectueze mai multe operaţiuni electronice, în defavoarea celor care necesită hârtie (în septembrie 2010, serviciul de internet banking al BCR avea 692.000 de utilizatori). De asemenea, angajaţii au fost informaţi prin mai multe campanii interne despre modul eficient de folosire al încălzirii, al iluminatului şi al altor resurse. Banca a introdus sisteme de reciclare a hârtiei în sediile sale centrale, colectând în medie 383,4 de metri cubi pe an.


Banca Comerciala Română (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând societăţile de profil de pe piaţa leasingului, managementului activelor, pensiilor private şi a băncilor de locuinţe. BCR este banca Nr.1 în România după valoare activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienţi şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principală instituţie cu care fac banking.

BCR oferă gama completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei retele de 48 de centre de afaceri dedicate companiilor şi 668 de unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară, cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaţa cardurilor şi a tranzacţiilor bancare, clienţii BCR având la dispoziţie cea mai mare reţea naţională de ATM – peste 2.000 de bancomate şi POS – peste 18.000 de terminale pentru plata cu cardul la comercianţi, precum şi servicii complete de Internet banking, phone-banking şi e-commerce.  

Implicarea în comunitate este unul dintre pilonii modelului de business al BCR. Banca dezvoltă şi susţine proiecte de impact care contribuie în mod direct la o evoluţie sustenabilă a comunităţii, în domeniile: Educaţie (în special cea financiară), Antreprenoriat şi Social.

Standardul GRI este la ora actuală cel mai folosit şi mai cunoscut model (“framework”) de raportare a performanţelor economice, sociale şi de mediu. În 2010, peste 1.800 de organizaţii majore, din toate ţările lumii l-au folosit pentru a-şi măsura şi a-şi raporta public impactul. Este dezvoltat şi îmbunătăţit permanent de către Global Reporting Initiative (GRI), o organizatie non-guvernamentală, înfiinţată în 1997, cu sediul central în Amsterdam şi care include o reţea globală de peste 30.000 de experţi, din toate sectoarele de activitate. GRI-G3 reprezintă “cea de-a treia generaţie” a standardului, lansată în 2006.

Documentaţia completă a standardului este considerată un “bun public” şi este disponibilă gratuit pe site-ul GRI: www.globalreporting.org.
Banner