CSR Romania

24 august 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: Interviuri Experti romani Transparenţa ca formă de relaţionare socială. În dialog cu Corina Vasile, Senior Communication Director Raiffeisen Bank

Transparenţa ca formă de relaţionare socială. În dialog cu Corina Vasile, Senior Communication Director Raiffeisen Bank

Email Imprimare PDF

corina_vasileCe înseamnă RaiffeisenComunitati.ro în procesul de transparentizare asumat de bancă?
Am pornit de la ideea că merită să punem la un loc iniţiativele noastre de CSR. Motivele sunt mai multe: şi angajaţii şi clienţii noştri cred că proiectele de CSR ar trebui mai mult comunicate - pe de o parte, ca să încurajeze şi alte companii şi comunităţile în general în această direcţie, pe de altă parte, aşa cum spuneţi, pentru transparentizarea acestor proiecte. Pentru noi este al doilea an în care publicăm un raport anual de CSR - pentru 2009 doar pe standarde LBG (focus pe investiţiile în comunitate), pentru 2010 am început să raportăm şi GRI (focus pe transparenţa activităţii de bază). În general, încercăm să dialogăm pe cât mai multe canale cu stakeholderii noştri.  

Cum au primit angajaţii vestea lansării acestui proiect şi ce mecanisme folosiţi pentru a stimula implicarea acestora în noua platformă?
De ieri până azi: unii ne-au dat like-uri pe facebook, alţii ne-au dat idei de post-uri, alţii ne scriu experienţa lor într-unele dintre proiectele care sunt deja pe blog. Avem planuri de "engagement" pentru urmatoarele luni, dar vrem să fie surpriză.

A fi transparent înseamnă a vorbi deschis despre probleme. Cum veţi integra eventualele poziţii critice generate de platforma online în dialogul cu grupurile co-interesate?
Am ales o platformă de tip blog tocmai pentru că vrem un dialog, nu comunicare unidirecţională. Şi am ales pentru blog tema CSR pentru că nu aveam un canal de dialog dedicat acestor teme, altul decât întâlnirile faţă în faţă, care sunt mari consumatoare de timp şi bani. Criticile sunt binevenite, mai ales dacă sunt constructive. Deocamdată am primit câteva sfaturi de îmbunătăţire a blogului ca functionalităţi, stil, conţinut (mulţumim,Victor Kapra!), înca nu avem opinii despre proiecte, e totuşi o platformă în vârstă de 24 de ore.

Care consideraţi că vor fi cele mai mari provocări de CSR cu care se vor confrunta instituţiile financiare în următorii ani?
Mulţi cred că băncile ar trebui să rezolve toate problemele societăţii sau că ar fi singurul responsabil pe un subiect; una dintre remarcile obsesive ale moderatorului unei dezbateri de ieri a fost: "reduceţi dobânzile la nivelul ţărilor din vestul Europei, şi, gata, aţi rezolvat-o cu CSR-ul". Da, costul creditului este una dintre probleme, şi nici măcar pe aceasta băncile nu o pot rezolva singure; când inflaţia va fi la nivelul vestului UE, vor scădea dobânzile în lei, la credite, dar şi la depozite; când România se va finanţa de pe pieţele externe la dobânzi similare cu Germania, vor scădea şi dobânzile la creditele în Euro. Dar ca să ajungem acolo, economia ar trebui să fie stabilă, competitivă, să dea încredere investitorilor, percepţia despre justiţie să fie mai bună, birocraţia să scadă, calitatea infrastructurii să crească, la fel şi productivitatea muncii şi aşa mai departe. Deci, problema este mult mai complexă, şi dacă nu o dezbatem cu toate grupurile relevante la masă, sigur nici nu se rezolva. Cu alte cuvinte, cred că una dintre provocarile importante pentru instituţiile financiare în perioada urmatoare este o problema de status şi rol sau dacă vreţi de management al aşteptărilor. De unde şi nevoia de dialog cu toate grupurile relevante – angajaţi, clienţi, autorităţi, acţionari, ONG-uri, comunităţi locale, media.

Doriţi să transmiteţi un mesaj colegilor de breaslă?
Îi felicit pe toţi cei care fac eforturi, investesc şi se implică în proiecte de CSR chiar dacă sunt criticaţi că nu fac ce şi cum trebuie. Cum scrie Dragoş Bucurenci în guest postul de pe raiffeisencomunitati.ro, "procurorii de ocazie pierd cu desăvârşire din vedere companiile care investesc prea puţin sau aproape deloc în comunitatea în care activează". La fel, îi felicit şi pe cei care comunică ceea ce fac, mi se pare că aşa îi putem încuraja şi pe alţii să se implice.



Corina Vasile conduce din 2002 Direcţia de Relaţii Publice a Raiffeisen Bank, după o carieră de nouă ani în presă. A fost redactor şef al Ziarului Financiar între anii 2000 şi 2002. Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Uniuversităţii din  Bucureşti şi a programului de Executive MBA la IEDC Bled School of Management, Slovenia.


Interviu realizat de Dana Oancea.  Mai 2011. Copyright CSR Romania, toate drepturile rezervate
Banner