CSR Romania

17 octombrie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: Articole & Analize Raportare CSR

Raportare sociala

Despre transparenţa companiilor sau altor organizaţii în raportarea socială şi de mediu

Email Imprimare PDF
suzana_csizsekCred că tema acestui articol ne aduce din nou la discuţia despre responsabilitate corporativă vs responsabilitate socială corporativă vs responsabilitate socială. Ce şi cum ar trebui să facem ca şi comportament organizaţional, şi ce nume ar trebui să poarte acest lucru? În mod clar termenii sunt dinamici şi vor continua să îşi altereze semnificaţia. Eu cred că discuţia este de fapt despre cum orice instituţie, mică sau mare, privată sau de stat, ar trebui, la fel ca şi persoanele private, să dea dovadă de un caracter frumos, de moralitate şi de respectarea semenilor şi a spaţiului în care funcţionează.
Citeşte mai mult...

De ce să raportezi privind activitatea non-financiară/ de CSR?

Email Imprimare PDF
suzana_csizsekArgumentele pentru a amâna o astfel de decizie sunt suficiente: ce date să pui acolo, pe cine va interesa raportul, cum vei reuşi să culegi datele din interiorul organizaţiei, cum să convingi managementul să aloce buget pentru redactarea şi tipărirea unui astfel de raport şi oare, dacă îl faci, nu deschizi cutia Pandorei? Nu va spune lumea că de fapt încerci să îţi speli imaginea?
Citeşte mai mult...

Cum probăm performanţele sociale şi de mediu

Email Imprimare PDF
laura_sgarcitu_2UN Global Compact, iniţiativa strategică a Naţiunilor Unite adresată mediului de afaceri, a definit 10 principii pe care companiile care doresc să aibă un comportament responsabil s-au angajat să le respecte. Aceste principii universal acceptate se referă la drepturile omului, dreptul muncii, protecţia mediului şi politici anti-corupţie.
Citeşte mai mult...

Raportarea socială: între transparenţă şi birocraţie etică

Email Imprimare PDF
thomas_loewDoi experţi germani în domeniul responsabilităţii sociale corporatiste explică importanţa transparenţei în practicile de raportare socială.
Citeşte mai mult...

GRI: transparenţă şi standardizare în raportarea socială

Email Imprimare PDF
griIniţiativa Globală de Raportare (GRI) s-a lansat în 1997, ca iniţiativă comună a organizaţiei americane  de mediu CERES şi Programului Naţiunilor Unite pentru Mediu (UNEP), cu scopul îmbunătăţirii calităţii şi eficienţei raportărilor în domeniul responsabilităţii sociale (CSR). Programul s-a bucurat de la bun început de sprijinul unui număr însemnat de companii americane şi agenţii de consultanţă în investiţii sociale, organizaţii care realizează cât de importantă este transparenţa în CSR. În 2002, GRI a devenit o instituţie independentă, cu sediul general la Amsterdam, prezentă în peste 60 de ţări şi reunind peste 20.000 de colaboratori. 
Citeşte mai mult...
Banner