CSR Romania

26 aprilie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: Articole & Analize Evaluare CSR

Evaluare CSR

Cum probăm performanţele sociale şi de mediu

Email Imprimare PDF
arlo_bradyResponsabilitate ca scop în sine vs. responsabilitate ca mijloc
Într-un climat dominat de neîncredere faţă de ceilalţi, companiilor le este greu să îşi probeze performanţele sociale şi de mediu. Dacă pentru o firmă a fi responsabilă este un scop în sine, atunci pentru ea nu va fi important să şi demonstreze faptul că este responsabilă. În majoritatea cazurilor, însă, companiile văd în a fi responsabile social doar un mijloc pentru atingerea altor scopuri. Firmele sunt responsabile social tocmai pentru a fi recunoscute că "fac ceea ce trebuie". Responsabilitatea socială este considerată drept o strategie de prevenire a riscurilor şi de creare de avantaje competitive. Pentru aceste companii este foarte important să demonstreze că sunt responsabile social.
Citeşte mai mult...

Vecinătate

Email Imprimare PDF
evaluareAtrăgătoare şi nemaipusă la îndoială de cei mai mulţi analişti şi oameni de afaceri, teza responsabilităţii sociale corporatiste (CSR) nu este deloc comodă. Ea pretinde companiilor un gen de efort financiar şi de management îndreptat într-o nouă direcţie – nu doar către proprietari sau acţionari, ci către toate zonele pe care le pot afecta: angajaţi, parteneri de afaceri, consumatori, mediu şi comunitate. Două sunt cerinţele majore ale tip de responsabilitate: evaluarea impactului social al activităţilor firmelor şi transparenţa faţă de grupurile cointeresate. Treptat, pe pieţele occidentale se impune ideea triplei raportări, economice, sociale şi de mediu, conform căreia nu doar rezultatele economice ci şi impactul şi performanţele sociale şi de mediu trebuie evaluate şi făcute publice.
Citeşte mai mult...
Banner