CSR Romania

25 iunie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: Articole & Analize Concepte de baza

Concepte de baza

Însemnări din România: Responsabilitate socială corporatistă în Europa Central-Estică

Email Imprimare PDF
arlo_bradyUniunea Europeană se extinde, ajungând în ţări care cândva se găseau în spatele Cortinei de Fier.
Cu o populaţie de aproape o jumătate de miliard de locuitori, Uniunea lărgită va avea 27 de state, devenind o superputere din punct de vedere social şi economic. Ea va fi o piaţă unică lipsită de graniţe, acoperind aproximativ 5 milioane de kilometri pătraţi. În termenii publicaţiei The Economist, acest imens teritoriu „va aduce în curtea Europei o mare putere industrială cu o forţă de muncă ieftină”. La piaţa UE vor avea acces afacerile dezvoltate în Europa Central-Estică (CEE), afaceri cu costuri mult mai mici decât în ţările occidentale. Pentru un producător care va dori să îşi vândă produsele în UE, în următorii ani va fi mai ieftin, de pildă, să producă maşini în România decât în China.
Citeşte mai mult...

Între a nu face rău şi a face bine: Repere morale în programele de responsabilitate socială corporatistă

Email Imprimare PDF
soareTradiţional, s-a considerat că singura responsabilitate în afaceri este de a obţine profit respectând legea. Simplul fapt că o companie este profitabilă acţionând legal este un lucru bun pentru societate deoarece în acest fel se dă o utilizare eficientă unor resurse, se creează locuri de muncă şi se oferă bunuri şi servicii necesare.
Astăzi este general acceptat faptul că o companie are obligaţii suplimentare. De aici, ideea de responsabilitate socială corporatistă (RSC). Una din criticile aduse acestei idei vizează tocmai ambiguitatea sa: Care sunt aceste cerinţe morale dincolo de profit şi lege? Cine le stabileşte şi după ce criterii? De fapt, care sunt limitele acestor noi constrângeri, cât de mult se poate pretinde de la o companie fără a afecta dreptul acţionarilor de a decide modul de utilizare a proprietăţii lor?
Citeşte mai mult...

Brandurile se redefinesc şi se distrug "pe stradă": Despre responsabilitate socială în mediul românesc de afaceri

Email Imprimare PDF
csrbrandDincolo de lege, dincolo de tot ce înseamnă regulă impusă de stat, morala pare terenul viran al opţiunilor noastre, o zonă lipsită de repere, a conjuncturii, a aleatorului, a lui "mi se pare" şi "aşa cred". În realitate, lucrurile nu stau aşa.
Citeşte mai mult...

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Banner