CSR Romania

28 martie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: Articole & Analize Concepte de baza

Concepte de baza

Alexandra Pode, roPot: Dinspre CSR înspre antreprenoriat social, de la periferie către "miezul" afacerii

Email Imprimare PDF
alexandra_podeExistă o oarecare deconectare între zona de business şi cea de impact social cu repercursiuni la toate nivelele: în cadrul companiilor unde componenta de CSR este eminamente separată de orice ar însemna core business şi este văzută strict ca un centru de cost, în cadrul organizaţiilor ce generează impact social, care de multe ori însă nu generează independenţa beneficiarilor lor şi schimbarea stării de fapt la nivel sistemic.
Citeşte mai mult...

Laura Sgârcitu, Coca-Cola HBC România: De ce ar trebui să susţină companiile voluntariatul

Email Imprimare PDF
laura_sgarcitu_2Din cele mai vechi timpuri până în pragul societăţii pre-industriale şi chiar astăzi în multe ţări ale lumii a treia, ajutorarea reciprocă a oamenilor a fost esenţială pentru supravieţuirea comunităţilor. Probabil în secolul '19, odată cu industrializarea şi introducerea banilor ca modalitate de schimb, ca urmare a dezvoltării marilor aglomerări urbane care au sporit anonimatul, valori ca solidaritatea şi întrajutorarea au pălit.
Citeşte mai mult...

CSR - la răscruce de drumuri

Email Imprimare PDF
csr_crossroadCe înseamnă criza economică actuală pentru angajamentul social al companiilor? În funcţie de ce repere trebuie să fie orientat CSR-ul pentru a fi perceput ca relevant? Ce e de făcut pentru a recâştiga încrederea pierdută a stakeholder-ilor? Am discutat cu reprezentanţi ai mediului autohton de afaceri pentru a afla care au fost efectele crizei asupra activităţilor de CSR în anul 2010 şi care sunt provocările speciale pentru un management sustenabil şi pentru angajamentul faţă de societate şi mediu în anul 2011.
Citeşte mai mult...

O solutie pentru iesirea din criza: dezvoltarea durabila

Email Imprimare PDF

sustainabilityCriza care a zguduit toate sistemele financiare ale lumii in ultimii 2 ani  este imboldul de care avea nevoie economia mondiala pentru a trece spre ceea ce specialistii numesc dezvoltare sustenabila. In ultimii 30 de ani PIB-ul mondial s-a dublat, dar cresterea economica inregistrata a avut la baza utilizarea nerationala a resurselor, care s-au imputinat dramatic. Ritmul actual al cresterii nu mai poate fi mentinut, iar o solutie probabila pentru iesirea din impas este dezvoltarea durabila.

Citeşte mai mult...

Etica în afaceri nu este un lux: Despre implicarea socială a IMM-urilor

Email Imprimare PDF
csr_immEtică în afaceri înseamnă a introduce în deciziile de zi cu zi şi în strategiile de management şi alte norme decât cele impuse de lege. O companie este responsabilă social în măsura în care ţine seama nu doar de interesele acţionarilor ci de interesele tuturor grupurilor afectate de activitatea ei. Ca atare, etica în afaceri este un cost. Etica în afaceri presupune a abate nişte resurse de la traseul impus de calculul strict al eficienţei economice. Etica în afaceri costă: bani, resurse umane şi de timp, expertiză, oportunităţi, precum investiţii sau dezvoltare. Mai mult, etica în afaceri şi forma ei cea mai vizibilă, implicarea socială a companiilor, sunt opţiuni nedeterminate de lege. În forma clasică a filantropiei corporatiste, în forma reglementată a donaţiei şi sponsorizării ori în forma modernă a programelor de responsabilitate socială corporatistă (RSC) integrate în strategiile de management, implicarea socială a companiilor a fost multă vreme percepută drept un cost mai mult sau mai puţin necesar, un lux al marilor corporaţii.
Citeşte mai mult...

Mai multe întrebări decât răspunsuri: responsabilitate corporatistă în România

Email Imprimare PDF
questionsConform definiţiei date de Comisia Europeană, pentru a fi responsabilă social o companie trebuie să integreze în acţiunile şi în strategiile ei problemele sociale şi de mediu legate de interacţiunile în care se implică.
Citeşte mai mult...

Pentru o implicare sociala a companiilor

Email Imprimare PDF
klaus_schwabEste un lucru firesc astăzi ca în rândul oamenilor de afaceri să se vorbească despre responsabilitatea socială şi rolul civic al companiilor. Mulţi lideri de afaceri admit necesitatea asumării unor responsabilităţi nu doar faţă de investitori ci şi faţă de comunităţile din proximitatea companiilor şi faţă de celelalte grupuri implicate în sau afectate de activităţile acestora.
Citeşte mai mult...

Ce-ul, De ce-ul şi Cum-ul în CSR. Un proiect al Institute for Public Relations

Email Imprimare PDF

Într-un fel sau altul, toate discuţiile despre CSR se reîntorc la faimoasa, sau mai puţin faimoasa, afirmaţie a lui Milton Friedman (1970), aceea că CSR-ul este un fleac. Friedman a traversat zeci de ani de controversă, susţinând că singura responsabilitate a companiilor este aceea de a creşte profiturile:

Citeşte mai mult...

Pentru un capitalism moral: reconciliind interesul privat şi binele public

Email Imprimare PDF
stephan_youngEste posibil un capitalism moral? Poate avea morala un cuvânt de spus în afaceri? Putem, oare, suprapune virtuţile morale şi interesul personal? Dacă nu, atunci nu putem vorbi de un capitalism moral.
Citeşte mai mult...

De la profit la aşteptările comunităţii

Email Imprimare PDF
nikos_avlonasÎntr-o epocă în care mediul se degradează pe zi ce trece, corupţia în lumea afacerilor se accentuează, iar nivelul de sărăcie creşte, sunt tot mai manifeste presiunile exercitate de către comunităţi asupra companiilor. Comunităţile pretind acestora din urmă să îşi asume anumite obligaţii sociale şi faţă de mediu, reducând impactul negativ al activităţilor economice.
Citeşte mai mult...

Programele de responsabilitate socială nu sunt o prioritate a mediului românesc de afaceri

Email Imprimare PDF
calin_georgescuTrebuie să înţelegem că parteneriatul public-privat nu are nevoie de interventia statului, el începe de la un interes comun între cele două părţi, companii şi comunităţi. Oamenii de afaceri doresc să investească şi să obţină profit. Comunitatile locale doresc să îşi finanţeze nişte proiecte. De regulă, se ajunge la un interes comun. Înainte, oamenii aşteptau bani de la guvern, acum aşteaptă de la Uniunea Europeană. Însă aceşti bani vin de nicăieri, oamenii nu pot fi responsabilizaţi pentru cheltuirea lor.
Citeşte mai mult...

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Banner