CSR Romania

19 noiembrie 2017

Ultima ora:
Esti in sectiunea: Articole & Analize Companiile si mediul

Companiile si mediul

BP: Deepwater Horizon - dezastrul lobby-ului petrolului

Email Imprimare PDF
bp_petrol_stationÎn timp ce concernul petrolier se luptă în continuare cu izvorul nesecat de petrol din Golful Mexicului, dezbaterea politică despre cauzele şi consecinţele dezastrului devine mai ascuţită. Din ce în ce mai mult se are în vedere rolul jucat de activitatea de lobby a BP şi a industriei petroliere. Instanţele de control responsabile au lăsat extracţia de petrol în seama firmelor, respectiv în seama neglijenţei necontrolate.
Citeşte mai mult...

Instrumente simple pentru o raportare eficientă a problemelor climatice

Email Imprimare PDF

ryan_schuchardPână în prezent companiile par să nu fi beneficiat de nicio îndrumare în ceea ce priveşte raportarea implicării lor în politicile din domeniul climatic. Noul raport BSR, „Comunicarea implicării în politicile din domeniul climatic: un ghid pentru raportarea aspectelor sustenabilităţii” (format PDF) oferă printre primele linii directoare în acest sens companiilor.

Citeşte mai mult...

Marea diferenţă dintre eficienţa energetică şi sustenabilitate

Email Imprimare PDF

seth_scottAstăzi, sustenabilitatea constă în 99% din cazuri în reduceri ale costurilor şi în 1% în reducerea impactului asupra mediului. Acest 1% are cu adevărat valoare de PR. Este stimulentul care ajută practicienii sustenabilităţii să menţină ritmul susţinut.

Citeşte mai mult...

Voga ecologiei şi practicile de "greenwashing" transformate într-o atitudine mai sinceră, etică şi lipsită de lăcomie

Email Imprimare PDF

pierluigi_orati_2Poate că nu toată lumea este conştientă de faptul că în ultima vreme în Nigeria apa potabilă şi peştele comestibil sunt din ce în ce mai greu de găsit  din cauza faptului că în această ţară s-au produs deversări de petrol atât în zona de coastă, cât şi la sol, similare celor comise recent de BP în Golful Mexic.

Citeşte mai mult...

E timpul unei analize atente: CSR în vremuri de recesiune

Email Imprimare PDF

pierluigi_oratiÎncotro se îndreaptă CSR-ul? Fără a se preocupa doar de aspectele de mediu şi în special în vremuri de recesiune, poate CSR-ul să reprezinte un avantaj competitiv pentru corporaţii, companii multinaţionale sau IMM-uri? Putem începe de la cel mai clar exemplu pe care îl avem în momentul de faţă : BP şi-a schimbat culoarea logo-ului într-un verde mult mai fermecător şi chiar numele său a devenit Beyond Petroleum, în loc de British Petroleum.

Citeşte mai mult...

10 tendinţe referitoare la climă care vor marca afacerile în 2010

Email Imprimare PDF
ryan_schuchardAnul 2010 a început, dar există în continuare un păienjeniş de întrebări cu privire la măsurile ce gravitează în jurul schimbărilor climatice: vor fi dezvoltate acordurile politice de la Copenhaga în cadrul viitoarei întâlniri „COP”? Se va ajunge oare la ţinte şi reguli detaliate? Vor deveni aceste ţinte obligatorii?
Citeşte mai mult...

Companiile şi mediul

Email Imprimare PDF
mediu„Fiecare generaţie trebuie să facă faţă câte unei mari provocări. Anii ’60 au adus cu ei provocarea primului zbor pe lună, anii ’80 încheierea Războiului Rece. Provocarea generaţiei noastre este de a rezolva problema schimbării climatice într-un mod care să permită susţinerea economiei globale aflate în continuă dezvoltare.”
Eileen Clausen*
Citeşte mai mult...
Banner